دانلود پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

مجموعه کلیپهای صوتی و تصویری آموزش مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن: بخش1

مجموعه کلیپهای صوتی و تصویری آموزش مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن: بخش1
مجموعه کلیپهای صوتی و تصویری آموزش مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن
مجموعه کلیپهای صوتی و تصویری آموزش مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن: بخش1 مجموعه کلیپهای صوتی و تصویری
آموزش مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن
بخش اول ( درسهای 1 تا 30)
✔ آموزش لغات + تلفظ
✔ آموزش گرامر به صورت ناخودآگاه
✔ تقویت مکالمه انگلیسی در مدتی کوتاه
✔ آموزش مکالمه های کاربردی انگلیسی
✔ قابل استفاده بر روی موبایل و تبلت و کامپیوتر و دستگاههای خانگی
✔ کوتاه و مفید و مختصر
✔ تقویت شنیدار و صحبت کردن انگلیسی

مجموعه کلیپهای صوتی و تصویری آموزش مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن در بخش اول در 30 درس با کیفیت بهتر و مناسبت برای دوستانی که تمایل به داشتن همه این مجموعه ها به صورت یکجا دارند، آماده شده و با قیمتی ناچیز در اختیار شما قرار داده شده است.
این مجموعه پس از پرداخت به صورت یکجا برای دانلود شما قابل دسترس خواهد بود.

نمونه هایی از این مجموعه آموزشی را در ادامه می‎توانید مشاهده نمایید



مجموعه کلیپهای صوتی و تصویریآموزش مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن بخش اول ( درسهای 1 تا 30) ✔ آموزش لغات + تلفظ✔ آموزش گرامر به صورت ناخودآگاه✔ تقویت مکالمه انگلیسی در مدتی کوتاه✔ آموزش مکالمه های کاربردی انگلیسی✔ قابل استفاده بر روی موبایل و تبلت و کامپیوتر و دستگاههای خانگی✔ کوتاه و مفید و مختصر✔ تقویت شنیدار و صحبت کردن انگلیسی مجموعه کلیپهای صوتی و تصویری آموزش مکالمه انگلیسی مثل آب خورد ...

آموزش


مکالمه


انگلیسی


صوتی تصویری

دانلود کتاب «تحلیل انتقادی گفتمان» نوشته نورمن فرکلاف

دانلود کتاب «تحلیل انتقادی گفتمان» نوشته نورمن فرکلاف
دانلود کتاب تحلیل انتقادی گفتمان نوشته نورمن فرکلاف ترجمه فاطمه شایسته پیران درباره نظریه گفتمان
دانلود کتاب «تحلیل انتقادی گفتمان» نوشته نورمن فرکلاف دانلود کتاب & تحلیل انتقادی گفتمان& نوشته نورمن فرکلاف
فاطمه شایسته پیران (مترجم)، محمد نبوی (ویراستار)، مهران مهاجر (ویراستار)
با پرداخت 4500 تومان فایل PDF این کتاب را دانلود کنید. لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت.

مشخصات کتاب:

تعداد صفحه: 312
نشر: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها (04 خرداد، 1390)
قطع کتاب: رقعی


خلاصه کتاب:
گلچینی از کتب تحلیل گفتمانی

نویسنده : احمد.ی.الف
مقدمه : تحلیل گفتمان و تحلیل ارتباطات
1ـ تحلیل گفتمان چیست؟
2ـ پیش فرض ها و انگارش های Assumption تحلیل گفتمان
3ـ مهمترین اهداف تحلیل گفتمان
4ـ سطوح گفتمان در علوم اجتماعی
5ـ توصیف، تفسیر و تبیین در تحلیل گفتمان
تحلیل گفتمان و تحلیل ارتباطات
تحلیل گفتمان یا Discourse Analysis که امروزه به گرایشی بین رشته ای interdisciplinary در علوم اجتماعی تبدیل شده است ریشه در جنبش انتقادی ادبیات، زبانشناسی ( نشانه شناسی ) تاویل گرایی، هرمنوتیک گادامر و تبارشناسی و دیرینه شناسی میشل فوکو دارد.
بنیان های فکری تحلیل گفتمان فراتر از تحلیل متن یا نوشتار ( text analysis ) یا تحلیل گفتار است. گفتمان مجموعه ای از گزاره هایی است که یک مفهوم کلی را در بر می گیرد. همچنین در تحلیل گفتمان فراتر از دیدگاه هارولد لاسول درباره تحلیل فرستنده، تحلیل پیام، تحلیل وسیله و تحلیل گیرنده ( به طور مجزا ) بحث می شود.
تحلیل گفتمان در هرمنوتیک با ریشه های روانشناختی از دیدگاه شلایر ماخر و با ریشه های جامعه شناختی از نظریات گادامر بهره می گیرد. اساس هرمنوتیک گادامر تاکید دارد که مهنای متن می تواند مستقل از آگاهی فردی وجود داشته باشد. او معتقد به نظریه استقلال معنای ذاتی semantic autonomy است.
در نظرات میشل فوکو ( که می توان از او بعنوان بنیانگذار تحلیل گفتمان یاد کرد ) تاکید بر این است که رابطه ای تعاملی بین text و زمینه context وجود دارد. همچنین رابطه ای تعاملی و دیالکتیکی بین & گفتمان، قدرت، معرفت و حقیقت & وجود دارد. مهمتریت دستاورد فوکو را تحلیل روابط قدرت و معرفت می دانند.
در تحلیل گفتمان مجموعه شرایط اجتماعی، زمینه وقوع متن یا نوشتار، گفتار، ارتباطات غیرکلامی و رابطه ساختار و واژه ها در گزاره ای کلی نگریسته می شود.
واژه ها هر کدام به تنهایی مفهوم خاص خود را دارا هستند اما در شرایط وقوع و در اذهان گوناگون معانی متفاوتی دارند. انتقال، دریافت و تاثیرگذاری متفاوت و گوناگونی در پی دارند .به طور مثال رستگاری برای یک انسان دیندار مسیحی معنایی متفاوت از رستگاری برای یک انسان آزادیخواه دارد.
در ارتباطات نظریه های تحلیل عناصر ارتباطی هارولد لاسول، نظریه معنای دیدید برلو و نظریه تنوع پیام ( پیام های برداشتی، ارسالی، دریافتی، ادراکی و اصلی ) می تواند ارتباطی نسبی با تحلیل گفتمان داشته باشد. اگرچه می توان گفت : تحلیل گفتمان برجسته ترین روش تحلیل ارتباطات است.
1ـ تحلیل گفتمان چیست؟
“تحلیل گفتمان ( discourse analysis ) که در زبان فارسی به “سخن کاوی& ، “تحلیل کلام& و& تحلیل گفتار& نیز ترجمه شده است، یک گرایش مطالعاتی بین رشته ای است که از اواسط دهه 1960 تا اواسط دهه ی 1970 در پی تغییرات گسترده ی علمی ـ معرفتی در رشته هایی چون انسان شناسی، قوم نگاری، جامعه شناسی خرد، روانشناسی ادارکی و اجتماعی، شعر، معانی بیان، زبان شناسی، نشانه شناسی و سایر رشته های علوم اجتماعی و انسانی علاقه مند به مطالعات نظام مند ساختار و کارکرد و فرآیند تولید گفتار و نوشتار ظهور کرده است. این گرایش، به دلیل بین رشته ای بودن، خیلی زود، بعنوان یکی از روش های کیفی در حوزه های مختلف علوم سیاسی، علوم اجتماعی، ارتباطات و زبان شناسی انتقادی مورد استقبال واقع شد.
اصطلاح “تحلیل گفتمان& نخستین بار در سال 1952 در مقاله ای از زبان شناس معروف انگلیسی زلیک هریس به کار رفته است. زلیک هریس در این مقاله دیدی صورت گرایانه از جمله به دست داد و تحلیل گفتمان را صرفا نگاهی صورت گرایانه ( و ساختارگرایانه ) به جمله و متن برشمرد. بعد از هریس، بسیاری از زبان شناسان تحلیل گفتمان را نقطه مقابل تحلیل متن دانسته اند. به اعتقاد این عده تحلیل گفتمان شامل تحلیل ساختار زبان گفتاری ـ مانند گفتگو ها، مصاحبه ها و سخنرانی ها ـ و تحلیل متن شامل تحلیل ساختار زبان نوشتاری ـ مانند مقاله ها، داستان ها، گزارش ها و غیره ـ است. دیری نگذشت که بعضی از زبان شناسان مفهوم را در معناهای متفاوتی به کار بردند. دسته اخیر معتقد بودند که تحلیل گفتمان بیشتر به کارکرد یا ساختار جمله و کشف و توصیف روابط آن می پردازد. به عبارت دیگر تحلیل گفتمان نزد این عده عبارت بود از شناخت رابطه جمله ها با یکدیگر و نگریستن به کل آن چیزی که نتیجه این روابط است. مطابق این تعریف، در تحلیل گفتمان، برخلاف تحلیل های سنتی زبان شناسانه، دیگر صرفا با عناصر نحوی و لغوی تشکیل دهنده جمله بعنوان عمده ترین مبنای تشریح معنا، یعنی زمینه متن ( co-text ) سروکار نداریم، بلکه فراتر از آن به عوامل بیرون از متن، یعنی بافت موقعیتی ( context of situation )، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ارتباطی و غیره سروکار داریم. بنابراین، تحلیل گفتمان “چگونگی تبلور و شکل گیری معنا و پیام واحدهای زبانی را در ارتباط با عوامل درون زبانی ( [ زمینه متن ] واحدهای زبانی، محیط بلافصل زبانی مربوطه و نیز کل نظام زبانی ) و عوامل برون زبانی [زمینه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و ارتباطی و موقعیتی] بررسی می کند.
البته زلیک هریس آن را در معنای وسیعی به کار گرفته است. او معتقد است بحث درباره گفتمان را از دو بعد می توان سامان داد : اول بسط رویه ها و روش هاس معمول در زبان شناسی توصیفی و کاربرد آنها در سطح فراجمله ( متن ) و دوم رابطه بین اطلاعات زبانی و غیرزبانی مانند رابطه ای زبان و فرهنگ و محیط و اجتماع. در بعد اول صرفا اطلاعات زبانی مد نظر است، ولی در بعد دوم اطلاعات غیر زبانی مثل فرهنگ و محیط و اجتماع که خارج از حیطه زبان شناسی است مد نظر قرار می گیرد.
یول و براون در تعریف تحلیل گفتمان می نویسند : “تحلیل گفتمان تجزیه و تحلیل زبان در کاربرد آن است، در این صورت نمی تواند منحصر به توصیف صورت های زبانی مستقل از اهداف و کارکردهایی باشد که این صورت ها برای پرداختن به آنها در امور انسانی به وجود آمده اند.&
شیفرین و استابز نیز با تکیه بر گستره فراجمله ای تحلیل گفتمان آن را چنین تعریف می کنند، تحلیل گفتمان، “می کوشد تا نظام و آرایش فراجمله ای عناصر زبانی را مورد مطالعه قرار بدهد و بنابراین واحدهای زبانی نظیر تبادلات مکالمه ای یا متون نوشتاری را مورد بررسی قرار می دهد. براین اساس سخن کاوی [تحلیل گفتمان] با کاربرد زبان در زمینه های اجتماعی به ویژه با تعاملات یا مکالمات میان گویندگان سروکار دارد .& مجموع چند تعریفی که از تحلیل گفتمان در اینجا آمده بیانگر آن است که زبان شناسان در بحث از تحلیل گفتمان دو دیدگاه را مطرح می کنند : نخست، دیدگاهی که تحلیل گفتمان را بررسی و تحلیل واحدهای بزرگتر از جمله تعریف می کند، و دوم دیدگاهی که تحلیل گفتمان را تمرکز خاص بر چرایی و چگونگی استفاده از زبان می داند. دیدگاه اول را که به شکل و صورت متن توجه می کند ساختارگرا و دیدگاه دوم را که به کارکرد متن توجه دارد کارکردگرا نامیده اند. اولی گفتمان را واحد مشخصی از زبان می داند که بزرگتر از جمله است و تحلیل گفتمان را تحلیل و بررسی این واحدها برمی شمرد؛ دومی تحلیل گفتمان را مطالعه جنبه های مختلف چگونگی استفاده از زبان می داند که برروی کارکردهای واحدهای زبانی متمرکز است. این عده اعمال و کردار مردم و همچنین مقاصد معینی را که آنها در به کارگیری زبان بدان توجه دارند مد نظر قرار داده و سعی می کنند معانی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، ارتباطی و موقعیتی آنها را بشناسند.
تحلیل گفتمان در زبان شناسی متوقف نماند. در مدت نسبتا کوتاهی ( نزدیک به دو دهه ) این گرایش از زبان شناسی اجتماعی و زبان شناسی انتقادی، به همت متفکرانی چون میشل فوکو، ژاک دریدا، میشل پشو و دیگر متفکران برجسته مغرب زمین وارد مطالعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شد و شکل انتقادی به خود گرفت. این متفکران که تحلیل گفتمان را بیشتر در قالب تحلیل انتقادی گفتمان ( critical discourse analysis ) بسط و گسترش دادند خود وامدار مکتب انتقادی فرانکفورت و وارثان مستقیم و غیرمستقیم آن در دهه 1960 ـ مارکسیست های جدید، به ویژه گرامشی و پیروانش، ساختارگرایانی چون آلتوسر و محققان مکتب فمینیسم ـ بودند. مفهوم گفتمان، امروزه به صورت یکی از مفاهیم کلیدی و پرکاربرد در تفکر فلسفی، اجتماعی، و سیاسی و ارتباطی مغرب زمین درآمده و با مفاهیمی چون سلطه، زور، قدرت، مهاجرت، نژادپرستی، تبعیض جنسی، نابرابری قومی و غیره عجین گشته است. اکنون، و به همین جهت، معنای آن با آن چه صرفا در زبان شناسی مد نظر بود تغییر کرده است؛ هرچند این تغییر در امتداد مسیر معنای اولیه آن قرار دارد.
مفهوم گفتمان و تحلیل انتقادی آن، اینک با نام فوکو همراه شده است. به نظر فوکو گفتمان ها تشکیل شده از علامات اند. اما کارکردشان از کاربرد این علامات، برای نشان دادن و برگیزیدن اشیاء بیشتر است و همین ویژگی است که آنها را غیر قابل تقلیل به زبان، سخن و گفتار می کند. گفتمان امروزه بیانگر ویژه گی ها و خصوصیات تاریخی چیزهای گفته شده و چیزهایی است که ناگفته باقی می ماند. گفتمان ها نه تنها مربوط به چیزهایی است می تواند گفته یا درباره اش فکر شود، بلکه درباره این نیز هست که چه کسی، درچه زمانی و با چه آمریتی می تواند صحبت کند. گفتمان ها مجسم کننده معنا و ارتباط اجتماعی است؛ شکل دهنده ذهنیت و نیز ارتباطات اجتماعی ـ سیاسی ( قدرت ) است. در نظر فوکو گفتمان ها همچنین اعمالی هستند که به طور سیستماتیک موضوعاتی را شکل می دهند که خود سخن می گویند. گفتمان ها درباره موضوعات صحبت نکرده هویت موضوعات را تعیین نمی کنند بلکه سازنده موضوعات اند و در فرآیند این سازندگی مداخله خود را پنهان می کنند& .1
2ـ پیش فرض ها و انگارش های Assumption تحلیل گفتمان
& پیش فرض ها و مفروضات تحلیل گفتمان که از برآیند قواعد تحلیل متن، هرمنوتیک، نشانه شناسی، مکتب انتقادی، مکتب واسازی، روانکاوی مدرن و دیدگاه فوکو در دیرینه شناسی و تبارشناسی شکل گرفته، عبارت است از :
1ـ متن یا گفتار واحد توسط انسان های مختلف، متفاوت نگریسته می شود. یعنی انسان های مختلف از متن واحد برداشت یکسان و واحدی ندارند. دالی متفاوت می تواند برای اشاره به مدلولی ظاهرا یکسان استفاده شود.
2ـ خواندن ( برداشت و تفسیر از متن ) همیشه نادرست خواندن ( برداشت نادرست از متن ) است.
3ـ متن را بایستی بعنوان یک کل معنادار نگریست و این معنا لزوما در خود متن نیست.
4ـ هیچ متن خنثی یا بی طرفی وجود ندارد، متن ها بار ایدئولوژیک دارند.
5ـ حقیقت همیشه در خطر است. در هر گفتمانی حقیقت نهفته است اما هیچ گفتمانی دارای تمامی حقیقت نیست.
6ـ نحو Syntax متن نیز معنادار است، چون که نحو دارای معانی اجتماعی و ایدئولوژیک است و این معانی در جای خود به عواملی که دال ها را می سازند ـ نظیر : رمزها، بافت ها، مشارکت ها و تاریخ مختلف ـ وابسته اند.
7ـ معنا همانقدر که از متن Text ناشی می شود، از بافت یا زمینه اجتماعی و فرهنگی Context نیز تاثیر می پذیرد. معنا و پیام یک متن در بین نوشته های آن متن قرار دارد.
8ـ هر متنی در شرایط و موقعیت خاصی تولید می شود. از این رو رنگ خالق خود را همیشه به خود دارد.
9ـ هر متنی به یک منبع قدرت یا اقتدار ( نه لزوما سیاسی ) مرتبط است.
10ـ گفتمان سطوح و ابعاد متعدد دارد، یعنی نه یک سطح گفتمانی وجود دارد و نه یک نوع گفتمان& .2
3ـ مهمترین اهداف تحلیل گفتمان :
“با توجه به پیش فرض های ذکر شده مهمترین اهداف تحلیل گفتمان عبارت است از :
1ـ نشان دادن رابطه بین نویسنده، متن و خواننده.
2ـ روشن ساختن ساختار عمیق و پیچیده تولید متن یعنی “جریان تولید گفتمان&
3ـ نشان دادن تاثیر بافت متن ( واحدهای زبانی، محیط بلافصل مربوطه و کل نظام زبانی ) و بافت موقعیتی ( عوامل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، تاریخی و شناختی ) بر روی گفتمان.
4ـ نشان دادن موقعیت و شرایط خاص تولید کننده گفتمان ( شرایط تولید گفتمان )
5ـ نشان دادن بی ثباتی معنا؛ یعنی معنا همیشه در حال تغییر است، هرگز کامل نیست و هیچ وقت به طور کامل درک نمی شود.
6ـ آشکار ساختن رابطه بین متن و ایدئولوژی. تحلیل گفتمان از بدو پیدایش همواره درصدد بوده است تا نشان دهد که هیچ متن یا گفتار و نوشتاری بی طرف نیست بلکه به موقعیتی خاص وابسته است. این امر ممکن است کاملا ناآگاهانه و غیرعامدانه باشد.
7ـ و هدف عمده تحلیل گفتمان این است که تکنیک و روش جدیدی را در مطالعه متون، رسانه ها، فرهنگ ها، علوم، سیاست، اجتماع و … بدست دهد. مبادی فکری این روش همان پیش فرض های پسامدرن هستند& .3
4ـ سطوح گفتمان در علوم اجتماعی :
تصویر شماره 1، گفتمان به مثابه متن، کنش متقابل و زمینه ( اجتماعی )
منبع : ( نورمن فرکلاف، 1989ص 25 )
& این تصویر حاوی نکاتی اساسی زیر است :
الف) متن در درجه اول دارای کلیتی است که خود بدان وابسته است. در داخل متن مجموعه ای از عناصر وجود دارند که نه تنها به یکدیگر مرتبط بوده بلکه کلیتی را می سازند که بدان متن یا گفتمان می گویند.
ب) متن یا گفتمان به مجموعه ای از عوامل بیرون متکی است .این عوامل هم در فرایند تولید متن موثرند و هم در فرآیند تفسیر. به عبارت دیگر دومین مربع داخل تصویر شماره 1 حاکی است که یک متن در چه فرآیند گسترده ای تولید و در عین حال تفسیر می شود. فرآیند تولید و تفسیر با همدیگر دارای کنش متقابلند و درنتیجه همدیگر را متاثر می سازند.
ج) مربع سوم که بسیار گسترده و وسیع است و همه موارد فوق را در بر دارد نشانگر آن است که یک متن علاوه بر بافت متن و فرآیند و تفسیر متن شدیدا متاثر از شرایط اجتماعی است که متن تولید و یا تفسیر می شود. بافت اجتماعی و فرهنگی، تاثیر بسیار بیشتری نسبت به بافت متن و فرآیند تولید و تفسیر آن دارد.
بنابراین تصویر شماره 1 بیش از هر چیز نمایانگر سطوح گفتمان است. نورمن فرکلاف تحلیل گفتمان را در اینجا در سه سطح متفاوت به کار گرفت : سطح اول، گفتمان به مثابه متن، سطح دوم که وسیع تر از اولی است، گفتمان به مثابه تعامل بین فرآیند تولید و تفسیر متن و سطح سوم که سطح کلان است، گفتمان به مثابه زمینه است& .4
5ـ توصیف، تفسیر و تبیین در تحلیل گفتمان :
الف : توصیف
“مجموعه ویژگی های صوری ای که در یک متن خاص یافت می شوند می توانند بعنوان انتخاب های خاصی از میان گزینه های ( برای مثال گزینه های مربوط به واژگان و دستور ) موجود در انواع گفتمان هایی تلقی شوند که متن از آنها استفاده می کند. به منظور تفسیر ویژگی هایی که به صورت بالفعل در یک متن وجود دارند، معمولا مد نظر قرار دادن دیگر انتخاب های ممکن نیز ضروری است؛ یعنی انتخاب از میان نظام های گزینه ای انواع گفتمان هایی که ویژگی های موجود از آنها اخذ شده اند. درنتیجه، در تحلیل متون، کانون توجه دائما بین آنچه در متن وجود دارد و نوع گفتمان یا انواع گفتمان هایی که متن از آنها استفاده می کند در نوسان است.این تغییر و جابجایی در بحث زیر بازتاب می یابد.
الف) واژگان
1ـ کلمات واجد کدام ارزش های تجربی هستند؟ ( برای اصطلاح شناسی به ذیل یادداشت رجوع کنید ).
در طبقه بندی آنها از کدام طرح ها استفاده شده است؟
آیا می توان از عبارت بندی دگرسان یا عبارت بندی افراطی سخن گفت؟
چه نوع روابط معنایی ( هم معنایی، شمول معنایی، تضاد معنایی ) به لحاظ ایدئولوژیک معنادار بین کلمات وجود دارد؟
2ـ کلمات واجد کدام ارزش های رابطه ای هستند؟
آیا عباراتی وجود دارند که دال برحسن تعبیر باشند؟
آیا کلاماتی وجود دارند که آشکارا رسمی یا محاوره ای باشند؟
3ـ کلمات واجد کدام ارزش های بیانی هستند؟
4ـ در کلمات از کدام استعاره ها استفاده شده است؟
ب) دستور
5ـ ویژگی های دستوری واجد کدام ارزش های تجربی هستند؟
چه نوع فرآیند ها و مشارکینی مسلط هستند؟
آیا کنش گری نامشخص است؟
آیا فرآیند ها همان هایی هستند که به نظر می رسند؟
آیا از فرآیند اسم سازی استفاده شده است؟
جملات معلوم هستند یا مجهول؟
جملات مثبت هستند یا منفی؟
6ـ ویژگی های دستوری واجد کدام ارزش های رابطه ای هستند؟
از کدام وجه ها ( خبری، پرسشی دستوری، امری ) استفاده شده است؟
آیا ویژگی های مهم وجهیت رابطه ای وجود دارند؟
آیا از ضمیرهای ما و شما استفاده شده است و اگر پاسخ مثبت است، نحوه استفاده از آنها چگونه بوده است؟
7ـ ویژگی های دستوری واجد کدام ارزش های بیانی هستند؟
آیا ویژگی های مهم وجهیت بیانی موجودند؟
8ـ جملات ( ساده ) چگونه به یکدیگر متصل شده اند؟
از کدام کلمات ربطی منطقی استفاده شده است؟
آیا جملات مرکب از مشخصه های همپایگی یا وابستگی برخوردارند؟
برای ارجاع به داخل و بیرون متن از چه ابزارهایی استفاده شده است؟
ج) ساخت های متنی
9ـ از کدام قراردادهای تعاملی استفاده شده است؟
آیا روش هایی وجود دارندکه به کمک آنها یک مشارک نوبت سخن گفتن دیگران را کنترل کند؟
10ـ متن واجد چه نوع ساخت های گسترده تری است؟5
ب : تفسیر
“سه پرسشی که می تواند در مورد هرگفتمان مطرح شود و در تحلیل خوانندگان نیز موثر باشد مختصرا عنوان کنیم.&
1ـ بافت یا زمینه : تفسیر( های ) مشارکین گفتمان از بافت موقعیتی و بینامتنی چیست؟
2ـ انواع گفتمان : چه نوعی ( انواعی ) از گفتمان مورد استفاده خواهد بود ( و درنتیجه، کدامین قواعد، نظام و اصول در زمینه نظام آوایی، دستور، انسجام جمله ای، واژگان، نظام های معنایی یا کاربردی به کار گرفته می شود؛ و نیز کدام پی طرح ها، چارچوب ها و سناریوها )؟
3ـ تفاوت و تغییر : آیا پاسخ مشارکین متفاوت به دو پرسش 1و2 متفاوت خواهد بود؟ آیا این پاسخ ها در خلال تعامل آنان دستخوش تغییر خواهد شد؟
مرحله تفسیر تصحیح کننده این باور نادرست است که فاعلان در گفتمان مستقل هستند. این مرحله در حقیقت آن چه را که برای مشارکین امری تلویحی بوده به روشنی بیان می کند : وابستگی کنش گفتمانی به پیش فرض های تبیین ناشده ماخوذ از عقل سلیم و مندرج در دانش زمینه ای و نوع گفتمان. به هرحال باید توجه داشت که مرحله تفسیر به خودی خود بیانگر روابط قدرت و سلطه و ایدئولوژی های نهفته در پیش فرض های یاد شده، که کنش های گفتمانی معمول را به صحنه مبارزه اجتماعی تبدیل می کند نخواهد بود. به منظور تحقق چنین هدفی مرحله تبیین ضروری خواهد بود& .6
ج : تبیین
“می توان از مرحله تفسیر به تبیین با توجه به این نکته گذر نمود که با بهره گرفتن از جنبه های گوناگون دانش زمینه ای بعنوان شیوه های تفسیری در تولید و تفسیر متون، دانش یاد شده بازتولید خواهد شد. این بازتولید برای مشارکین گفتمان پیامدی جانبی، ناخواسته و ناخودآگاه است؛ این امر در واقع به نوعی در مورد تولید و تفسیر نیز صدق می کند. بازتولید مراحل گوناگون تفسیر و تبیین را به یکدیگر پیوند می دهد زیرا درحالی که تفسیر چگونگی بهره جستن از دانش زمینه ای در پردازش گفتمان را مورد توجه قرار می دهد، تبیین به شالوده اجتماعی و تغییرات دانش زمینه ای و البته بازتولید آن در جریان کنش گفتمانی می پردازد.
هدف از مرحله تبیین، توصیف گفتمان بعنوان بخشی از یک فرآیند اجتماعی است؛ تبیین گفتمان را بعنوان کنش اجتماعی توصیف می کند و نشان می دهد که چگونه ساختارهای اجتماعی، گفتمان را تعیین می بخشند؛ همچنین تبیین نشان می دهد که گفتمان ها چه تاثیرات بازتولیدی می توانند بر آن ساختارها بگذارند، تاثیراتی که منجر به حفظ یا تغییر آن ساختارها می شوند. دانش زمینه ای واسطه تعین اجتماعی و این تاثیرات است؛ به این معنا که ساختارهای اجتماعی به دانش زمینه ای شکل می دهند و این یکی شکل دهنده گفتمان هاست و گفتمان ها دانش زمینه ای را حفظ می کنند یا آن را تغییر می دهند و این دومی باز به نوبه خود حافظ یا تغییر دهنده ساختارهاست. نظر به جهت گیری موجود در این کتاب، منظور از ساختارهای اجتماعی مناسبات قدرت است و هدف از فرآیندها و اعمال اجتماعی، فرآیندها و اعمال مربوط به مبارزه اجتماعی است. بنابراین، تبیین عبارت است از دیدن گفتمان بعنوان جزئی از روند مبارزه اجتماعی در ظرف مناسبات قدرت.
آنچه را در مورد تبیین باید گفت در قالب سه پرسش زیر مطرح می کنیم :
1ـ عوامل اجتماعی : چه نوعی از روابط قدرت در سطوح گوناگون نهادی، اجتماعی و موقعیتی در شکل دادن این گفتمان موثر است؟
2ـ ایدئولوژی : چه عناصری از دانش زمینه ای که مورد استفاده واقع شده اند دارای خصوصیات ایدئولوژیک هستند؟
3ـ تاثیرات : جایگاه این گفتمان نسبت به مبارزات در سطوح گوناگون نهادی، اجتماعی و موقعیتی چیست؟ آیا این مبارزات علنی است یا مخفی؟ آیا گفتمان یاد شده نسبت به دانش زمینه ای هنجاری است یا خلاق؟ آیا در خدمت حفظ روابط موجود قدرت است یا در جهت دگرگون ساختن آن عمل می کند؟& .7
منابع
1ـ بهرامپور، شعبانعلی ـ مقدمه گردآورنده ـ کتاب “تحلیل انتقادی گفتمان& نورمن فرکلاف، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها،1379.
2ـ بهرامپور، شعبانعلی “درآمدی بر تحلیل گفتمان& کتاب مجموعه مقالات گفتمان و تحلیل گفتمانی ـ به اهتمام : محمدرضا تاجیک، اتنشارات : فرهنگ گفتمان، 1378.
3ـ بهرامپور، شعبانعلی “درآمدی بر تحلیل گفتمان& کتاب مجموعه مقالات گفتمان و تحلیل گفتمانی ـ به اهتمام : محمدرضا تاجیک، انتشارات : فرهنگ گفتمان، 1378.
4ـ بهرامپور، شعبانعلی “درآمدی بر تحلیل گفتمان& کتاب مجموعه مقالات گفتمان و تحلیل گفتمانی ـ به اهتمام : محمدرضا تاجیک،انتشارات : فرهنگ گفتمان، 1378.
5ـ ایزدی، پیروز “تحلیل انتقادی در عمل : توصیف& کتاب “تحلیل انتقادی گفتمان& نورمن فرکلاف، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها،1379.
6ـ نیستانی، محمود “تحلیل انتقادی گفتمان در عمل : تفسیر، تبیین و جایگاه تحلیل گر & تحلیل انتقادی گفتمان& نورمن فرکلاف، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، 1379
7ـ نیستانی، محمود& تحلیل انتقادی گفتمان در عمل : تفسیر ،تبیین و جایگاه تحلیل گر “تحلیل انتقادی گفتمان& نورمن فرکلاف، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، 1379.

دانلود کتاب «تحلیل انتقادی گفتمان» نوشته نورمن فرکلاف فاطمه شایسته پیران (مترجم)، محمد نبوی (ویراستار)، مهران مهاجر (ویراستار) با پرداخت 4500 تومان فایل  PDF این کتاب را دانلود کنید. لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت.   مشخصات کتاب:     تعداد صفحه: 312     نشر: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها (04 خرداد، 1390)   ...

دانلود کتاب


تحلیل انتقادی گفتمان


نورمن فرکلاف


نظریه گفتمان


گفتمان انتقادی


روش تحلیل گفتمان

روانشناسی در نهج البلاغه - مسعود آذربایجانی و محمد صادق شجاعی - روانشناسی پیام نور

روانشناسی در نهج البلاغه - مسعود آذربایجانی و محمد صادق شجاعی - روانشناسی پیام نور
دانلود کتاب روانشناسی در نهج البلاغه تالیف دکتر مسعود آذربایجانی و محمد صادق شجاعی منبع درس آموزه های روانشناسی در حدیث رشته روانشناسی دا
روانشناسی در نهج البلاغه - مسعود آذربایجانی و محمد صادق شجاعی - روانشناسی پیام نور
کتاب روانشناسی در نهج البلاغه (مفاهیم و آموزه ها) تالیف دکتر مسعود آذربایجانی و محمد صادق شجاعی  منبع درس آموزه های روانشناسی در حدیث رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور شامل 254 صفحه کتاب با فرمت pdf ...

دانلود


کتاب


روانشناسی


نهج


البلاغه


آموزه


حدیث


مسعود


آذربایجانی


صادق


شجاعی


پیام نور


pdf

دانلود درس پژوهی پایه دوم دبستان

دانلود درس پژوهی پایه دوم دبستان
درس پژوهی دوم دبستان درس پزوهی کلاس دوم نمونه درس پژوهی پایه دوم انواع درس پژوهی معلم دوم درس پژوهی کلاس دومی
دانلود درس پژوهی پایه دوم دبستان دانلود دونمونه درس پژوهی پایه دوم با موضوعات ذیل(دوفایل در یک دانلود)


موضوع درس پژوهی اول :درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی با موضوع : شناخت شکل های هندسی تعداد صفحات 26صفحه قابل ویرایش

موضوع درس پژوهی دوم :درس پژوهی هدیه های آسمانی پایه دوم ابتدایی درس افطار شیرین 27 صفحه قابل ویرایش
فهرست مطالب در زیر آمده است
فهرست
چکیده
مقدمه :
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع :
برنامه ریزی درس پژوهشی :
اهداف کلی :
هدف درس پژوهی :
حیطه عاطفی :
نحوه تقسیم کار : ( تعیین وظایف محوله به افراد گروه )
ویژگی های طرح درس ( سناریو )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس :
طرح درس:
هدف کلی:
هدف جزئی:
هدف رفتاری:
حیطه کلامی :
حیطه مهارتهای ذهنی :
حیطه شناختی :
حیطه نگرشی:
مهارت حرکتی :
ابزار و وسایل:
برقراری ارتباط:
ایجاد انگیزه:
ارزشیابی ورودی:
دیدن تکالیف:
ارائه درس:
گام اول:
گام دوم:
گام سوم:
ارزشیابی تکوینی:
ارزشیابی پایانی:
ارائه تکالیف:
تدریس اول :
*گزارش دهی مستند
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس :
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
نکات کلیدی که گروه درس پژوهی با در ذهن داشته باشد چیست؟
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
راهبرد فعالیت محور
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
• امکانات مورد نیاز گروه :
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :

دانلود دونمونه درس پژوهی پایه دوم با موضوعات ذیل(دوفایل در یک دانلود) موضوع درس پژوهی اول : درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی با موضوع : شناخت شکل های هندسی تعداد صفحات 26صفحه  قابل ویرایش موضوع درس پژوهی دوم : درس پژوهی هدیه های آسمانی پایه دوم ابتدایی درس افطار شیرین 27 صفحه قابل ویرایش فهرست مطالب در زیر آمده است فهرست چکیده مقدمه : بیان مسئله تبین ضرورت و اهمیت موضوع : برنامه ...

درس پژوهی دوم دبستان درس پژوهی کلاس دوم نمونه درس پژوهی پایه دوم انواع درس پژوهی معلم دوم درس پژوهی کلاس دومی

حل مسائل کل فصل های کتاب ریاضی تکمیلی پایه هفتم تیزهوشان

حل مسائل کل فصل های کتاب ریاضی تکمیلی پایه هفتم تیزهوشان
حل مسائل کل فصل های کتاب ریاضی تکمیلی پایه هفتم تیزهوشان
حل مسائل کل فصل های کتاب ریاضی تکمیلی پایه هفتم تیزهوشان حل مسائل کل فصل های کتاب ریاضی تکمیلی پایه هفتم تیزهوشان

حل مسائل کل فصل های کتاب ریاضی تکمیلی پایه هفتم تیزهوشان ...

حل کل کتاب


ریاضی تکمیلی


پایه هفتم


تیزهوشان

نمونه اجرا شده تست رورشاخ به همراه تفسیر و نمره گذاری

نمونه اجرا شده تست رورشاخ به همراه تفسیر و نمره گذاری
نمونه اجرا شده تست رورشاخ به همراه تفسیر و نمره گذاری
نمونه اجرا شده تست رورشاخ به همراه تفسیر و نمره گذاری نمونه اجرا شده تست رورشاخ به همراه تفسیر و نمره گذاری
محتوی بسته
8 نمونه گزراش کامل تست رورشاخ به همراه فایل راهنمای تفسیر
همین الان دانلود کنید
فقط
7500 تومان

نمونه اجرا شده تست رورشاخ به همراه تفسیر و نمره گذاری  محتوی بسته 8 نمونه گزراش کامل تست رورشاخ به همراه فایل راهنمای تفسیر همین الان دانلود کنید فقط 7500 تومان ...

نمونه اجرا شده تست رورشاخ به همراه تفسیر و نمره گذاری

پاورپوینت نازک کاری ساختمان

پاورپوینت نازک کاری ساختمان
این پروژه پاورپوینت با موضوع نازک کاری ساختمان است و برای رشته های عمران و ساختمان سازی و معماری مناسب میباشد
پاورپوینت نازک کاری ساختمان این پروژه بصورت پاورپوینت و با موضوع نازک کاری ساختمان آماده شده است و برای رشته های عمران و ساختمان سازی و معماری مناسب میباشد.در بخش اول به توضیح در مورد عملیات نازک کاری ساختمان پرداخته شده است و بعد ازآن تصاویری از پروژه های واقعی برای توضیح بیشترآورده شده است.
فهرست اسلایدها به شرح زیر میباشد :
  • دیوار چینی
  • نحوه شمشه گیری
  • فرش کف ساختمان
  • نحوه اجرای خط گونیا معماری
  • قرنیز
  • سفید کاری با گچ
  • کاشی کاری
  • سرامیک کف
  • تصاویر تهیه شده برای تحقیق از ساختمانهای در حال عملیات نازک کاری

این پروژه بصورت پاورپوینت و با موضوع   نازک کاری ساختمان آماده شده است و برای رشته های   عمران و ساختمان سازی و معماری مناسب میباشد.در بخش اول به توضیح در مورد عملیات نازک کاری ساختمان پرداخته شده است و بعد ازآن تصاویری از پروژه های واقعی برای توضیح بیشترآورده شده است . فهرست اسلایدها به شرح زیر میباشد : دیوار چینی نحوه شمشه گیری فرش کف ساختمان نحوه اجرای خط گونیا معماری قرنیز سفید ...

پاورپوینت


عمران


نازک کاری ساختمان


ساختمان سازی


دانلود رایگان


دیوار چینی


نحوه شمشه گیری


فرش کف


ساختمان نحوه اجرای خط گونیا


معماری


قرنی

نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه

نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه
دانلود تحقیق آماده نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه درس تفکر سیستمی در مدیریت خانه پودمان مدیریت اقتصادی و برنامه ریزی خانه با فرمت و
نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه دانلود تحقیق آماده نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه
درس تفکر سیستمی در مدیریت خانه پودمان مدیریت اقتصادی و برنامه ریزی خانه
با فرمت ورد و قابل ویرایش در 16 صفحه

این مقاله بسیار کامل و جهت ارائه به دانشگاه علمی کاربردی و شامل موارد زیر می باشد : مقدمه سوابق تحقیق متن تحقیق نتیجه گیری پیشنهادات منابع و ماخذ
مقدمه
متاسفانه انسانها امروز، علی رغم داشتن اختیار و آگاهی، به درستی یکدیگر را درک نمی کنند. در بسیاری موارد خود ما، دیگران را به سوء نیت متهم می کنیم که این امر ریشه در سوء فهم دارد و ریشه این سوء مفاهمه را نیز باید در فقدان بنیانهای مشترک برای & ما& شدن جست؛ در صورتی که جامعه ما نیازمند & تفاهم& است و تفاهم نیازمند ابزار است، ما باید تلاش کنیم که ابزار مفاهمه تولید کنیم، تا به این وسیله به یکدیگر پیوند بخوریم. امروز دانش بشر به طور عمده بر مبنای عقل جزءنگر شکل گرفته است و همین مساله قدرت درک بسیاری از مسائل را از او سلب کرده است. همچنین این موضوع & مفاهمه& را نیز مشکل کرده است، به دلیل اینکه با عقل جزءنگر، نمی توان ابزار مفاهمه تولید کرد.در این شرایط است که تفکر سیستمی می تواند راه جدیدی پیش روی ما بگشاید.تفکر سیستمی، فرآیند شناخت مبتنی بر تحلیل (تجزیه) و ترکیب در جهت دستیابی به درک کامل و جامع یک موضوع در محیط پیرامون خویش است. این نوع تفکر درصدد فهم کل (سیستم) و اجزای آن، روابط بین اجزاء و کل و روابط بین کل با محیط آن (فراسیستم) است.از آنجا که رفتار ما ریشه در نظام فکری ما دارد، کسی که دارای تفکر سیستمی است، با موضوعات نیز برخورد سیستمی می کند و در رفتارهای خود به دنبال تشخیص عناصر تشکیل دهنده موضوع و پیوندهای موجود میان این عناصر می گردد. به این ترتیب فردی که سیستمی فکر می کند تنها در جستجوی، مجموعه ای از ویژگیهای موضوع نمی گردد؛ بلکه تفکر سیستمی به او کمک می کند به مسائل به صورت جامع و نظام مند نگاه کند. خانواده های ما برای تقویت جامع نگری در درون خود نیازمند تفکر سیستمی هستند، به دلیل اینکه تفکر سیستمی به خانواده کمک می کند تا ساختار، الگوها و وقایع را در پیوند با یکدیگر مورد بررسی قرار دهند و تنها به مشاهده وقایع اکتفا نکنند. علی رغم این که تفکر سیستمی دارای مزایای متعددی است، اما در بسیاری موارد، افراد نسبت به آن تمایلی ندارند.

دانلود تحقیق آماده نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه درس تفکر سیستمی در مدیریت خانه پودمان مدیریت اقتصادی و برنامه ریزی خانه با فرمت ورد و قابل ویرایش در 16 صفحه این مقاله بسیار کامل و جهت ارائه به دانشگاه علمی کاربردی و شامل موارد زیر می باشد : مقدمه  سوابق تحقیق  متن تحقیق  نتیجه گیری  پیشنهادات   منابع و ماخذ مقدمه  متاسفانه انسانها امروز، علی&zwn ...

دانلود


تحقیق آماده


نقش و تاثیر


تفکر سیستمی


مدیریت خانه


درس تفکر سیستمی


مدیریت خانه


پودمان


مدیریت اقتصادی و برنامه ریزی خانه

حقوق اساسی 1 (حقوق) پیام نور

حقوق اساسی 1 (حقوق) پیام نور
انلود کتاب حقوق اساسی 1 رشته حقوق پیلم نور تالیف حسن خسروی pdf
حقوق اساسی 1 (حقوق) پیام نور
کتاب حقوق اساسی 1 منبع رشته حقوق پیام نور  تالیف حسن خسروی شامل 220 کتاب صفحه در قالب فایل pdf ...

دانلود


کتاب


حقوق


اساسی


1


اساسی1


پیام نور


حسن


خسروی


pdf

چگونه تحقیق کنیم؟ - ارشد پیام نور - ابراهیم زاده-فراهانی-سرمدی

چگونه تحقیق کنیم؟ - ارشد پیام نور - ابراهیم زاده-فراهانی-سرمدی
دانلود کتاب چگونه تحقیق کنیم ارشد پیام نور نوشته بلکستر و هیوز ترجمه سرمدی و فراهانی و ابراهیم زاده در قالب فایل pdf
چگونه تحقیق کنیم؟ - ارشد پیام نور - ابراهیم زاده-فراهانی-سرمدی چگونه تحقیق کنیم؟ (رشته های کارشناسی ارشد علوم انسانی)
لورن بلکستر، کریستینا هیوز، ملکم تایت، عیسی ابراهیم زاده (مترجم)، ابوالفضل فراهانی (مترجم)،محمدرضا سرمدی (مترجم)، علی صلحجو (ویراستار) 365 صفحه کتاب با فرمت pdf
چگونه تحقیق کنیم؟ (رشته های کارشناسی ارشد علوم انسانی) لورن بلکستر، کریستینا هیوز، ملکم تایت، عیسی ابراهیم زاده (مترجم)، ابوالفضل فراهانی (مترجم)،محمدرضا سرمدی (مترجم)، علی صلحجو (ویراستار)   365 صفحه کتاب با فرمت pdf ...

دانلود


کتاب


چگونه


تحقیق


کنیم


لورن


بلکستر


هیوز


کریستینا


فراهانی


سرمدی


ابراهیم


لرشد


پیام نور


pdf