دانلود پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

دانلود مقاله ژنتیک مولکولی (رمز ژنتیکی، فرآیند ترجمه و کنترل تظاهر ژن)

دانلود مقاله ژنتیک مولکولی (رمز ژنتیکی، فرآیند ترجمه و کنترل تظاهر ژن)
دانلود مقاله ژنتیک مولکولی (رمز ژنتیکی, فرآیند ترجمه و کنترل تظاهر ژن)
دانلود مقاله ژنتیک مولکولی (رمز ژنتیکی، فرآیند ترجمه و کنترل تظاهر ژن) رمز ژنتیکی عبارت است از تعداد، نوع و ترتیب نوکلئوتیدها در mRNA که طی فرآیند ترجمه ترتیب قرار گرفتن زیر واحدهای سازنده پروتئین یعنی اسید آمینه ها را در زنجیره پلی پپتید تعیین می کند. قبل از بررسی چگونگی ساخته شدن پروتئین ها لازم است اصول اساسی در ساختمان پروتئین یادآوری گردد.
1ـ ساختمان پروتئین ها
ابتدا لازم است تفاوت بین پلی پپتید و پروتئین مشخص شود. هر دو این مولکول ها پلیمر هستند و از تعدادی مولکول مونومو تشکیل شده اند که اسید آمینه نامیده می شوند، ولی تفاوت می شوند، ولی تفاوت آنها در ساختار و توانائی مییزان فعالیتشان است. از نظر ساختاری، مولکولی که پس از فرآیند ترجمه تولید می شود پلی پپتید نام دارد و ساختمان اولیه پروتئین را تشکیل می دهد. پس از جدا شدن از ریبوزوم، پلی پپتید دچار پیچ و تاب و تاخوردگی می شود و ساختمان سه بعدی پیدا می کند و در بسیاری از موارد چندین پلی پپتید به هم پیوسته و مولکولی را به وجود می آورند که توانائی فعالیت داشته و پروتئین نامیده می شود. ساختار سه بعدی برای فعال بودن مولکول ضروری است.
زنجیره های پلی پپتیدی پروتئین ها، همانند اسید نوکلئیک ها، پلیمرهای خطی هستند. تعداد بیست اسید آمینه مختلف در ساختار مولکول های پروتئینی یافت می شوند. ساختمان هر یک از آنها شامل یک اتم از کربن مرکزی است که به آن چهار گروه زیر متصل شده اند:
1ـ یک اتم هیدروژن
2ـ یک گروه کربوکسیل (-COO-)
3ـ یک گروه آمینو (-NH2)
4ـ گروه R که در مورد هر اسید آمینه متفاوت است.
گروه R در اسیدهای آمینه مختلف از لحاظ ترکیب شیمیائی متفاوت است و هر گروه R دارای خصوصیت شیمیائی مخصوص به خود است. در شکل 14ـ1 بیست گروه مختلف R نشان داده شده است. اسید آمینه ها بر اساس خصوصیات گروه R خود به چهار گروه اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از: 1ـ غیر قطبی، آب گریز، 2ـ قطبی، آب دوست، 3ـ دارای بار الکتریکی منفی و 4ـ دارای بار الکتریکی مثبت. پلی پپتیدها پلیمرهای طویلی هستند که معمولاً کمتر از هزار واحد طول دارند.
چهار نوع ساختار در پروتئین ها مشخص شده است که عبارتند از ساختار نوع اول (I)، نوع دوم (II)، نوع سوم (III) و نوع چهارم (IV). توالی اسید آمینه ها در پلی پپتید، ساختار نوع اول نامیده می شود. این توالی بر اساس توالی بازهای DNA و از طریق mRNA مشخص می شود. ساختار نوع اول پلی پپتیدها مشخص کننده تغییرات بعدی پلی پپتیدها در تشکیل پروتئین ها و فعالیت آنها است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ساختار نوع دوم به شکل فضائی معمولی یا تکراری زنجیره اسیدهای آمینه است. دو نوع ساختار نوع دوم به نام های مارپیچ ؟؟؟ و صفحه ؟؟؟ وجود دارند و هر دو این ساختارها توسط پیوندهای هیدروژنه بین گروه های کربوکسیل و آمینوی اسیدهای آمینه مختلف پدیدار می شوند. معمولا نواحی مختلف یک پلی پپتید ساختارهای نوع دوم مختلفی به خود می گیرند به طوری که پلی پپتید دارای تعدادی مارپیچ ؟؟؟ و صفحات ؟؟؟ همراه با نواحی کمتر شکل یافته می باشد.
ساختار نوع سوم پروتئین معرف سه بعدی بودن آن است که به علت روی هم قرار گرفتن اجزاء مختلف ساختار نوع دوم پروتئین است. هر پروتئینی دارای پیچ و تاب منحصر به خود است که خصوصیات پروتئین را مشخص می کند. سه جنبه از ساختار نوع سوم دارای اهمیت خاصی در ثبات پروتئین است که عبارتند از:
الف ـ پیوندهای کووالانت دی سولفید بین دو سیستئین نزدیک بهم تشکیل می شود و یک مولکول سیستین را بوجود می آورد.
ب ـ تقریباً همه گروه های R قطبی آب دوست در سطح بیرونی مولکول قرار می گیرند به طوری که بتوانند به آب واکنش نشان دهند.
ج ـ گروه های R غیر قطبی آب گریز معمولاً در قسمت داخل مولکول قرار دارند و با یکدیگر واکنش یافته و از واکنش با آب اجتناب می کنند.
ساختار نوع چهارم فقط مربوط به پروتئین هائی است که دارای بیش از یک زنجیره پلی پپتیدی هستند. ساختار نوع چهارم ممکن است شامل چند مولکول از یک نوع پلی پپتید یا از پلی پپتیدهای مختلف باشد و تعیین کننده قرار گرفتن و ثبات زنجیره های مختلف پلی پپتید نسبت به یکدیگر است. چنین مولکول هائی را اولیگومریک می نامند و هر زنجیره آن یک پرومتر نامیده می شود. هموگلوبین و اکثر آنزیم ها از جمله DNA پلیمراز و RNA پلیمیراز دارای اسختار نوع چهارم هستند.
قابل ذکر است که ساختارهای نوع دوم و سوم و چهارم بر اساس ساختار نوع اول مشخص می شوند. بنابراین رمز ژنتیکی که توالی اسید امینه ها را مشخص می کند، ساختار نهائی و عمل پروتئین ها را هم تعیین می کند. به عنوان مثال سه نکته ذکر شده در ساختار نوع سوم بستگی به موقعیت قرار گرفتن هر اسید آمینه نسبت به بقیه اسید آمینه ها در زنجیره دارد.
2ـ رمز ژنتیکی
اطلاعات مختلف موجود در ژن ها سبب تولید پروتئین های مختلف می شود. به بیان دیگر ژن ها رمز تولید پروتئین ها می باشند. تغییر توالی نوکلئوتیدی یک ژن در یک ناحیه خاص باعث می شود که توالی اسیدهای آمینه تشکیل دهنده پروتئین توسط چارلز یانوفسکی و همکارانش در طی انجام آزمایشهائی روی ژن های کد کننده آنزیم تریپتوفان سنتاز در کلی باسیل به اثبات رسیده است. پس از آنها سیدنی برنر و همکارانش آزمایش مشابهی را در مورد یک ژن فاژ T4 و پروتئین مربوط به انجام دادند و نتایج یانوفسکی را تأیید کردند.
اندازه لغت رمز یا کدون یعنی گروهی از نوکلئوتیدها که یک اسید آمینه را رمز می کنند نمی تواند کمتر از سه نوکلئوتید باشد، زیرا اگر یک نوکلئوتید به عنوان یک کدون در نظر گرفته شود تنها چهار لغت رمز وجود خواهد داشت، در صورتی که تعداد بیست اسید آمینه مختلف در ساختمان پروتئین ها وجود دارد. همچنین کدون دو حرفی نیز قابل قبول نیست زیرا در این صورت تنها شانزده کدون (42) وجود خواهد داشت. بنابراین کدون های سه حرفی قابل قبول می باشند. در این حالت تعداد 64 لغت رمز (43) ایجاد می شود که بیش از تعداد مورد نیاز است. آزمایشهای کریک، برنزودیگران روی ژن rIIb حاصل از فاژ T4 سه حرفی بودن کدون ها را تأیید کرده است.
در دهه 1950 روشهای پیشرفته ای برای تعیین کدون های مربوط به هر اسید آمینه ابداع شد. این روش ها بر این اساس استوار بود که mRNA معینی که توالی آن مشخص بود با توالی اسید آمینه ها در پروتئین ساخته شده مقایسه و کدون مسئول هر اسید آمینه شناسائی می شد. در سال 1961 هاینریش ماتائی با استفاده از یک سیستم بدون سلولی حاصل از کلی باسیل که می توانست پلی پپتیدها را در حضور mRNA مصنوعی بسازد، به این نکته پی برد که زمانی که یک هموپلیمر تهیه شده از اوریدین (پلی U) به سیستم اضافه شود یک پلی فنیل آلانین درست می شود. بنابراین کدون 3- UUU – 5 اسید آمینه فنیل آلانین را رمز می کند. به همین ترتیب سه mRNA هموپلیمر دیگر نیز تهیه و به سیستم اضافه شدند و معلوم شد که AAA رمز لیزین و CCC رمز پرولین است ولی اسید آمینه حاصل از GGG مشخص نشد.
سپس هتروپلیمرها، یعنی mRNAهای مصنوعی حاوی بیش از یک نوکلئوتید، مورد آزمایش قرار گرفتند. اینکار از طریق پلیمریزه کردن مخلوطی از بیش از یک نوکلئوتید به کمک پلی نوکلئوتید فسفوریلاز امکان پذیر شد. در این روش توالی مطلق مولکول mRNA حاصل مشخص نیست. مثلاً یک هتروپلیمر حاصل از C , A شامل هشت کدون مختلف AAA، AAC، ACA، CAA، ACC، CCA، CAC، CCC است و شش اسید آمینه پرولین، هیستیدین، ترئونین، آسپاراژین، گلوتامین و لیزین را کد می کنند ولی معلوم نیست هر یک از این کدون ها مربوط به کدامیک از اسید آمینه هاست. یکی از روشهائی که می توانند کدون هر یک از اسید آمینه ها را مشخص کند، استفاده از نسبت های مختلف هر یک از نوکلئوتیدها در واکنش سنتز mRNA است. برای مثال اگر مقدار C چند برابر مقدار A باشد، احتمالل وقوع کدون CCC خیلی بیشتر از احتمال وقوع کدون AAA خواهد بود. از مقایسه فراوانی کدون های حاصل با فراوانی اسید آمینه های تولید شده، می توان کدون بعضی از اسید آمینه ها را تشخیص داد.
گرچه استفاده از هموپلیمرها و هتروپلیمرها باعث شد که کدون مربوط به اکثر اسید آمینه ها تعیین شود ولی هنوز کدون تعدادی از آنها کاملاً مشخص نبود. گوبیند خورانا توانست با استفاده از هتروپلیمرهائی با توالی مشخص، کدون تعدادی از اسید آمینه ها را مشخص کند. این هتروپلیمرها بوسیله پلیمریزه کردن دی نوکلئوتیدها (مانند AC که تولید ACACACACACAC می کند و دارای دو نوع کدون CAC , ACA است) و تری نوکلئوتیدها (مانند UGU که تولید UGUUGUUGUUGU می کند و دارای سه نوع کدون UUG , GUU , UGU است) بدست آمدند. نیرنبرگ و لدر در 1964 نشان دادند که ریبوزوم های خالص شده به یک مولکول mRNA دارای فقط سه نوکلئوتید متصل می شوند و موجب وصل شدن مولکول صحیح اسید آمینه ـ Trna می گردند. بنابراین با تهیه یک تریپلت با توالی مشخص می توان کدون تعیین شده را کنترل کرد و همه کدون های سه حرفی را تشخیص داد. سرانجام در 1966 همه کدون ها مشخص شد و رمز ژنتیک تکمیل گردید.
رمز ژنتیک دارای سه خصوصیت مهم است:
شامل 15 صفحه فایل word قابل ویرایش

رمز ژنتیکی عبارت است از تعداد، نوع و ترتیب نوکلئوتیدها در mRNA که طی فرآیند ترجمه ترتیب قرار گرفتن زیر واحدهای سازنده پروتئین یعنی اسید آمینه ها را در زنجیره پلی پپتید تعیین می کند. قبل از بررسی چگونگی ساخته شدن پروتئین ها لازم است اصول اساسی در ساختمان پروتئین یادآوری گردد. 1ـ ساختمان پروتئین ها ابتدا لازم  است تفاوت بین پلی پپتید و پروتئین مشخص شود. هر دو این مولکول ها پلیمر هستند و از تع ...

دانلود مقاله ژنتیک مولکولی (رمز ژنتیکی


فرآیند ترجمه و کنترل تظاهر ژن)

مقاله مراحل تصفیه آب و انتقال آن

مقاله مراحل تصفیه آب و انتقال آن
دانلود مقاله مراحل تصفیه آب و انتقال آن با فرمت ورد و قابل ویرایش در 41 صفحه
مقاله مراحل تصفیه آب و انتقال آن دانلود مقاله مراحل تصفیه آب و انتقال آن با فرمت ورد و قابل ویرایش در 41 صفحه
درس آشنایی با سیستم برق ،گاز و آب خانه و نکات ایمنی و فنی پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی
این مقاله بسیار کامل و جهت ارائه به دانشگاه علمی کاربردی و شامل موارد زیر می باشد :
مقدمه
سوابق تحقیق
متن تحقیق
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و ماخذ
مقدمه
تصفیه آب یک امر حیاتی و اساسی برای حیات بشر است. همانطور که می دانید آب یک ترکیب شیمیایی ساده است که در عین سادگی ، خواص پیچیده ای دارد. هر مولکول آب از یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن تشکیل شده است. آب برای سلامتی و رفاه انسان ضروری است و بدون آب حیات بر روی زمین وجود نخواهد داشت. بیش از 72 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است.با این وجود آب ، در صورت ناخالص بودن و آلودگی ، می تواند آسیب های جدی به بدن انسان وارد کند و باعث بیماری های گوناگونی شود. آب تصفیه نشده ممکن است حاوی کلر ، سرب ، آرسنیک ، نیترات ، فلوراید ، انگل و باکتری و ... باشد که برای سلامتی انسان بسیار خطرناک هستند.آب تقریبا در همه جای کره زمین یافت می شود. منابع تامین آب همانند : رودخانه ها و دریاچه ها حاوی آلاینده های زیادی همچون زباله ها ، گل و لای ، شن و ماسه ، میکروارگانیزمهای بیماری زا و فاضلاب های صنعتی و خانگی هستند. برای اینکه آب رودخانه ها و دریاچه ها قابل استفاده برای آشامیدن باشد ، نیاز به مراحل مختلف می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، روش های مختلفی برای از بین بردن و یا کاهش آلاینده هایی مثل نیترات ها ، آفت کش ها ، فلزات سنگین ، مواد آلی و ... حذف طعم نامطبوع آب طراحی شده است . اگر شما هم مانند برخی از مردم معتقد هستید که نوشیدن آب تصفیه نشده مشکلی برای شما ایجاد نمی کند و یا این پرسش را مطرح می کنید که چرا با وجود اینکه سالهاست از آب معمولی استفاده می کنید و هرگز بیمار نشده اید ، باید بدانید که برخی از بیماری ها نشانه های قابل رویت ندارند اما به این معنا نیست که وجود ندارند. بیماری هایی مثل هپاتیت ، فلج اطفال و ... که توسط تک یاخته ها ، ویروس ها ، باکتری ها و انگل ها به وجود می آیند.نکته دیگر این است که برخی از آلاینده های موجود در آب آشامیدنی ، اثرات منفی خود را در دراز مدت و پس از گذشت 10 الی 15 سال نشان می دهند. بعنوان مثال آلاینده هایی مثل سرب اگر در آب آشامیدنی باشند ، روی هوش بچه ها تاثیر مستقیم گذاشته و باعث افت تحصیلی و عدم موفقیت آنها در مقاطع زندگی خواهند شد و این از جمله آثاری است که بلافاصله پس از مصرف اثر خود را نشان نمی دهد.
تاریخچه تصفیه آب
تمدن های قدیمی همواره در مجاورت منابع آب شکل گرفته اند. با این که مقدار آب موجود و قابل استفاده دغدغه اصلی نیاکان ما بوده است، اما تعریف درست و جامعی از کیفیت آب وجود نداشته است. با این وجود منابع تاریخی بسیاری حکایت از تلاش انسان های عصر گذشته برای تصفیه آب و زدودن ذرات معلق و طعم و بو از آن دارد. اما قرن ها طول کشید که انسان ها به این نتیجه دست یافتند که حواس بینایی، بویایی و چشایی نمی توانند تنها ملاک های تشخیص کیفیت آب باشند. استفاده از روش های مختلف جهت بهبود طعم و بوی آب به 4000 سال قبل از میلاد بر می گردد. در نوشته های بر جا مانده از سانسکریت و یونان باستان استفاده از زغال چوب جهت فیلتر کردن آب ، قراردادن آب در معرض نور آفتاب ، جوشاندن آب و قراردادن تکه های فلز داغ در آب قبل از نوشیدن آن توصیه شده است. مصری ها 1500 سال قبل از میلاد از آلوم جهت تصفیه.....

دانلود مقاله مراحل تصفیه آب و انتقال آن با فرمت ورد و قابل ویرایش در 41 صفحه درس آشنایی با سیستم برق ،گاز و آب خانه و نکات ایمنی و فنی پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی این مقاله بسیار کامل و جهت ارائه به دانشگاه علمی کاربردی و شامل موارد زیر می باشد : مقدمه  سوابق تحقیق  متن تحقیق  نتیجه گیری   پیشنهادات  منابع و ماخذ مقدمه  تصفیه آب یک امر حیات ...

دانلود


مقاله


مراحل


تصفیه آب


انتقال


درس


آشنایی


سیستم


برق


گاز


آب


خانه


نکات ایمنی


فنی


پودمان


کاربرد


اصول


نگهداری


لوازم خانگی

آشنایی با هنر در تاریخ 2 - غلامعلی حاتم - هنر پیام نور

آشنایی با هنر در تاریخ 2 - غلامعلی حاتم - هنر پیام نور
دانلود کتاب آشنایی با هنر در تاریخ 2 تالیف دکتر غلامعلی حاتم منبع رشته هنر دانشگاه پیام نور شامل 157 صفحه کتاب با فرمت pdf
آشنایی با هنر در تاریخ 2 - غلامعلی حاتم - هنر پیام نور
کتاب آشنایی با هنر در تاریخ 2 تالیف دکتر غلامعلی حاتم منبع رشته هنر دانشگاه پیام نور شامل 157 صفحه کتاب با فرمت pdf ...

دانلود


کتاب


آشنایی


هنر


تاریخ


تاریخ2


2


غلامعلی


حاتم


غلام


پیام نور


pdf

چگونه توانستم وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف کلاسم را بهبود بخشم

چگونه توانستم وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف کلاسم را بهبود بخشم
پشتیبانی:لطفا فقط SMS کنید حتما پاسخگو خواهم بود 09191696552
چگونه توانستم وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف کلاسم را بهبود بخشم معرفی :
اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف کلاسم را بهبود بخشم

– بصورت ورد و قابل ویرایش
– تعداد صفحات 33 صفحه
چکیده
بارها در کلاس درس خود مشاهده می کردم که تعدادی از دانش آموزانم به دلایل مختلفی نسبت به بقیه دچار افت تحصیلی هستندودرارزشیابی های کتبی وشفاهی نمرات پایینی کسب می کنندووالدین آنها ازاین موضوع احساس رنج می نمودند و با همهً تلاش درپی جبران آن برمی آمدند. در بسیاری از مواقع می دیدم که شاگردانم دچارتحقیرهاوسرزنش ها وتنبیهات قرار می گرفتندوگاهی نیز گره بسته ی آنان با اتخاذ مواضع نادرست والدین یا خود من بسته تر می شد. با مشاهده ی این مساًله در کلاسم تصمیم گرفتم با پیدا کردن راه حل های مناسب وابتکاری سرنوشت آنها را تغییر دهم،در نتیجه با مطالعهً کتاب های گوناگون وتحقیقات انجام شدهً قبلی توانستم قبل از امتحانات نوبت اول،با برگزاری جلسات مداوم با اولیا و با اجرای سه روش شامل: 1 - دادن برنامه پیشنهادی درسی 2 - رودررویی وتبادل نظر دانش آموز قوی با ضعیف 3 - تهیهً فرم نظارت خانواده بر امور درسی فرزندشان روز به روز به فراگیری آنان روح تازه ای بخشیده ومیانگین نمرات دانش آموزان ضعیفم را از 7به16 رسانده وآنها را موفق وشاد ببینم. کلید واژه: افت تحصیلی،برنامه پیشنهادی،تبادل نظر،فرم نظارت  
توصیف وضع موجود
اینجانب ……… با سابقه ی تدریس ….. سال با مدرک تحصیلی …….. به عنوان آموزگار در دبستان ……….. واقع در شهرستان …….. استان …….. مشغول به خدمت هستم . اکثر دانش آموزان مدرسه دارای مشکلات خانوادگی از قبیل فقر و بیکاری و بی سوادی هستند . از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که آزمون های کتبی و شفاهی بسیاری که به عمل می آوردم و روش تدریس های متعدد و فعال که به کار می گرفتم تعدادی از دانش آموزانم نمرات پائین تر از حد انتظار کسب می کنند و شدیداً دچار افت تحصیلی هستند.این دانش آموزان حتی سرکلاس هنگام تدریس یا حل کردن تمرینات علاقه ای از خود نشان نمی دادند و من نیز مجبور به استفاده از راه حل های موقت جهت جلب توجه آنها نسبت به درس بودم . هر بار پس از تصحیح برگه های امتحانی واقعاً نگران می شدم و به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم . برای یادگیری بهتر گاهی امتحانات شفاهی برگزار می کردم و ابتدا افراد داوطلب را برای پاسخ دهی می آوردم ، سپس با هر گروه یکی ، دو نفر از شاگردان ضعیفم را نیز صدا می زدم اما باز می دیدم که نتیجه ی آن چنان مطلوب حاصل نمی شود . بعد از امتحانات کتبی از دانش آموزان می خواستم که به عنوان تکلیف شب جواب سؤالاتی را که پای تخته نوشته می شد پیدا کنند و بیاورند ، باز هم این چند نفر تلاش برای پیدا کردن جوابهای صحیح نمی کردند . یا اینکه کلاس را به گروه هایی 5 نفره تقسیم بندی کرده بودم آنها در گروه کاری انجام نمی دادند و کارهای خارج از کلاس را انجام نمی دادند و همیشه داد سر گروه را در آورده بودند . در مصاحبه هایی که با خود دانش آموزان داشتم آنها اظهار می کردند که قبل از امتحانات درس می خوانند ولی فراموش می کنند . ولی در صحبت با والدین آنها متوجه شدم که آنها نیز از نحوه ی درس خواندن و انجام تکالیف فرزندشان و نمرات امتحانی آنان ناراضی بودند . مسئله را که با تعدادی از آموزگاران در میان گذاشتم آنان نیز عقیده داشتند که دانش آموزان به دلیل مشکلات زیادی که دارند قدرت تمرکز در کلاس را ندارند . معاون آموزشگاه که بیشتر با دانش آموزان این مدرسه سر و کار داشته است نیز اظهار داشتند که باید قبل از امتحانات نوبت اول مشکلات و مسایل آنان شناسایی شود و راه حلی مناسب پیدا کنیم که تا حدودی پیشرفت در وضعیت درسی آنان ایجاد شود . دوست داشتم کاری کنم که این 8 نفر نیز به دانش آموزان فعالی تبدیل شوند و سطح نمراتشان روز به روز بالاتر برود و بدین ترتیب تصمیم گرفتم با تحقیقات مناسب و مطالعه کتابهای مرتبط با این موضوع در این وضعیت تغییری دهم و بدین ترتیب پژوهش من شروع شد .
فهرست مطالب
چکیده 5 مقدمه 6 توصیف وضع موجود 7 گرد آوری شواهد (1) 8 الف : کسب نمرات 8 نمودار شماره1 : نمودار ستونی میانگین نمرات مهر،آبان،آذر 10 ب : پرسش نامه 11 ج : مصاحبه با والدین 12 د : مصاحبه با همکاران 13 پیشینه تحقیق : 14 تجزیه وتحلیل داده ها 16 یافتن راه حل ها 18 راه حل ها 18 انتخاب طرح جدید و اجرای آن 20 روش اول: دادن برنامه ی درسی 21 روش دوم:تبادل نظررودرروی دانش آموز قوی با ضعیف . 21 روش سوم: تهیه فرم بررسی و نظارت بر تکالیف واموردرسی توسط اولیا 22 گردآوری شواهد (2) 25 جدول شماره4:میانگین نمرات 5درس در نوبت دوم 28 اعتبار بخشی و ارزیابی 29 نتیجه گیری، ایرادها، پیشنهادها 32 فهرست منابع 33

  معرفی : اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف کلاسم را بهبود بخشم   –  بصورت ورد و قابل ویرایش – تعداد صفحات  33 صفحه چکیده       بارها در کلاس درس خود مشاهده می کردم که تعدادی از دانش آموزانم به دلایل مختلفی نسبت به بقیه دچار افت تحصیلی هستندودرارزشیابی های کتبی وشفاهی نمرات پایینی کسب می کنندووالدین آنها ازاین ...

اقدام پژوهی


پایان نامه و پروپوزال


راهنمای صادرات و واردات


فرم ها و قراردادها


پاورپوینت


کتاب های بافتنی


نقد پایان نامه


مقالات ترجمه شده

دانلود پاورپوینت بیماری انفولانزا - 29 اسلاید

دانلود پاورپوینت بیماری انفولانزا - 29 اسلاید
دانلود پاورپوینت بیماری انفولانزا 29 اسلاید
دانلود پاورپوینت بیماری انفولانزا - 29 اسلاید برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:

          برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید: ...

دانلود پاورپوینت بیماری انفولانزا 29 اسلاید

مالاریا و انگل پلاسمودیوم

مالاریا و انگل پلاسمودیوم
مالاریا یک عفونت حاد و گاهی مزمن است که با لرز, تب , آنمی اسپلنومگالی و گاهی عوارض شدید و کشنده مشخص میشود.
مالاریا و انگل پلاسمودیوم نوع فایل : PPT
تعداد اسلایدها : 35 اسلاید
مالاریا یک عفونت حاد و گاهی مزمن است که با لرز، تب ، آنمی اسپلنومگالی و گاهی عوارض شدید و کشنده مشخص میشود.
- این بیماری توسط تک یاخته ای از جنس پلاسمودیوم ایجاد میشود.
- 4 گونه پلاسمودیوم انسانی وجود دارد که دو نوع از آن مورد بحث ماست آنها عبارتند از: پلاسمودیوم ویواکس و پلاسمودیوم فالسیپاروم
- از مالاریا تحت عنوان تب جنگل و پالودیسم و در ایران نیز گاهی با نام تب نوبه از آن یاد میشود.
- اصطلاح مالاریا برای اولین بار در ایتالیا بکار رفت و ترجمه آن به معنای آب و هوای بد است ، زیرا معتقد بودند که ابتلا و مرگ بیماران ناشی از آب وهوای بد مناطق باتلاقی است.

    نوع فایل : PPT تعداد اسلایدها : 35 اسلاید مالاریا یک عفونت حاد و گاهی مزمن است که با لرز، تب ، آنمی اسپلنومگالی و گاهی عوارض شدید و کشنده مشخص میشود. - این بیماری توسط تک یاخته ای از جنس پلاسمودیوم ایجاد میشود. - 4 گونه پلاسمودیوم انسانی وجود دارد که دو نوع از آن مورد بحث ماست آنها عبارتند از: پلاسمودیوم ویواکس و پلاسمودیوم فالسیپاروم - از مالاریا تحت عنوان تب جنگل و پالودیسم و ...

ملاریا


پلاسمودیوم


انگل

پروسیجرهای شایع نوزدان مانند اینتوباسیون، کاتتر نافی، PICC، تعویض خون، LP و بسیاری دیگر از پروسیجرهای هر روزه بخش NICU

پروسیجرهای شایع نوزدان مانند اینتوباسیون، کاتتر نافی، PICC، تعویض خون، LP و بسیاری دیگر از پروسیجرهای هر روزه بخش NICU
پروسیجرهای شایع نوزدان مانند اینتوباسیون, کاتتر نافی, PICC, تعویض خون, LP و بسیاری دیگر از پروسیجرهای هر روزه بخش NICU
پروسیجرهای شایع نوزدان مانند اینتوباسیون، کاتتر نافی، PICC، تعویض خون، LP و بسیاری دیگر از پروسیجرهای هر روزه بخش NICU با همکاری مشترک تیم کانال طب اطفال و کانال مراقبتهای ویژه نوزادان بالاخره فایل PDF پروسیجرهای نوزادان آماده گردید. این فایل دربردارنده پروسیجرهای شایع نوزدان مانند اینتوباسیون، کاتتر نافی، PICC، تعویض خون، LP و بسیاری دیگر از پروسیجرهای هر روزه بخش NICU است. مطالعه این فایل راحت و سریع و کاربردی است. ضمن اینکه با طراحی سوالات در آن و پاسخگویی به آنها میزان یادگیری شما بیشتر می گردد.
تلفن پشتیبانی
09121520643


        با همکاری مشترک تیم کانال طب اطفال و کانال مراقبتهای ویژه نوزادان بالاخره فایل PDF پروسیجرهای نوزادان آماده گردید. این فایل دربردارنده پروسیجرهای شایع نوزدان مانند اینتوباسیون، کاتتر نافی، PICC، تعویض خون، LP و بسیاری دیگر از پروسیجرهای هر روزه بخش NICU است. مطالعه این فایل راحت و سریع و کاربردی است. ضمن اینکه با طراحی سوالات در آن و پاسخگویی به آنها میزان یادگیری شما ب ...

nicu

مدلسازی آلودگی هوا

مدلسازی آلودگی هوا
مدلسازی آلودگی هوا
مدلسازی آلودگی هوا پاورپوینت آماده با عنوان :مدلسازی آلودگی هوا
فرمت فایل :PPT
تعداد صفحات :50

شامل :
- هدف از مدلسازی آلودگی هوا
انواع مدلسازی آلودگی هوا
- مدلسازی فیزیکی درآلودگی هوا
- مهمترین فاکتورهای مشخص برای تعیین کیفی نتایج مدل سازی
- قسمت های مدلسازی آلودگی هوا
- مزایا و معایب مدل جعبه ای ثابت
- مدلسازی انتشار با استفاده از مدل سلولهای چندگانه
- مدل انتشاری
- مدل پراکندگی گوس
- فرضیات مدل گوس
- خصوصیات مدلهای گوسین با جریان پایا
- محدودیتهای مدل توده گوسین
- بسته های نرم افزاری مدلهای انتشار آلودگی هوا
- مدل SCREEN3
- مدل AERMOD
- سایر مشخصات و قابلیتهایAERMOD
- مدل CALPUFF
- مدلAEROPOL
-
- ننمایش ساختمانها، دودکشها و عوارض زمین
بصورت سه بعدی به کمک مدل AERMODمایش ساختمانها، دودکشها و عوارض زمین
بصورت
سه بعدی به کمک مد

مد
- ل پراکندگی گوس

مد

پاورپوینت آماده با عنوان :مدلسازی آلودگی هوا فرمت فایل :PPT تعداد صفحات :50   شامل : - هدف از مدلسازی آلودگی هوا انواع مدلسازی  آلودگی هوا - مدلسازی فیزیکی درآلودگی هوا - مهمترین فاکتورهای مشخص برای تعیین کیفی نتایج مدل سازی -  قسمت های مدلسازی آلودگی هوا -  مزایا و معایب مدل جعبه ای ثابت - مدلسازی انتشار با استفاده از مدل سلولهای چندگانه ...


هدف از مدلسازی آلودگی هوا انواع مدلسازی آلودگی هوا


مدلسازی فیزیکی درآلودگی هوا


مهمترین فاکتورهای مشخص برای تعیین کیفی نتایج مدل سازی

مدلسازی آلودگی هوا

مدلسازی آلودگی هوا
مدلسازی آلودگی هوا
مدلسازی آلودگی هوا پاورپوینت آماده با عنوان :مدلسازی آلودگی هوا
فرمت فایل :PPT
تعداد صفحات :50

شامل :
- هدف از مدلسازی آلودگی هوا
انواع مدلسازی آلودگی هوا
- مدلسازی فیزیکی درآلودگی هوا
- مهمترین فاکتورهای مشخص برای تعیین کیفی نتایج مدل سازی
- قسمت های مدلسازی آلودگی هوا
- مزایا و معایب مدل جعبه ای ثابت
- مدلسازی انتشار با استفاده از مدل سلولهای چندگانه
- مدل انتشاری
- مدل پراکندگی گوس
- فرضیات مدل گوس
- خصوصیات مدلهای گوسین با جریان پایا
- محدودیتهای مدل توده گوسین
- بسته های نرم افزاری مدلهای انتشار آلودگی هوا
- مدل SCREEN3
- مدل AERMOD
- سایر مشخصات و قابلیتهایAERMOD
- مدل CALPUFF
- مدلAEROPOL
-
- ننمایش ساختمانها، دودکشها و عوارض زمین
بصورت سه بعدی به کمک مدل AERMODمایش ساختمانها، دودکشها و عوارض زمین
بصورت
سه بعدی به کمک مد

مد
- ل پراکندگی گوس

مد

پاورپوینت آماده با عنوان :مدلسازی آلودگی هوا فرمت فایل :PPT تعداد صفحات :50   شامل : - هدف از مدلسازی آلودگی هوا انواع مدلسازی  آلودگی هوا - مدلسازی فیزیکی درآلودگی هوا - مهمترین فاکتورهای مشخص برای تعیین کیفی نتایج مدل سازی -  قسمت های مدلسازی آلودگی هوا -  مزایا و معایب مدل جعبه ای ثابت - مدلسازی انتشار با استفاده از مدل سلولهای چندگانه ...


هدف از مدلسازی آلودگی هوا انواع مدلسازی آلودگی هوا


مدلسازی فیزیکی درآلودگی هوا


مهمترین فاکتورهای مشخص برای تعیین کیفی نتایج مدل سازی

پاورپوینت آموزش ساکشن کردن راه هوایی به خانواده بیمار

پاورپوینت آموزش ساکشن کردن راه هوایی به خانواده بیمار
این مطلب حاوی آموزش ساکشن کردن راه هوایی بیمار بستری در منزل می باشد.
پاورپوینت آموزش ساکشن کردن راه هوایی به خانواده بیمار
این پاورپوینت حاوی مطالب مفید و آموزنده و کاربردی آموزش افراد خانواده بیمار است تا در صورت نیاز به ساکشن کردن راه هوایی بیمار در منزل بتوانند به خوبی این کار را انجام دهند. این پاورپوینت شامل عانوین زیر می باشد: - تعریف ساکشن - اهمیت ساکشن راه هوایی - اشنایی با انواع ساکشن و ساختار آنها - آشنایی با انواع لوله ساکشن و نحوه انتخاب یر ساکشن مناسب - نحوه انجام صحیح ساکشن - علایم خطر در بیماری که ساکشن ...

ساکشن کردن، ساکشن بیمار،آموزش ساکشن به بیمار و خانواده